Laatste Voorbereidingen - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Paul Koot - WaarBenJij.nu Laatste Voorbereidingen - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Paul Koot - WaarBenJij.nu

Laatste Voorbereidingen

Door: Paul Koot

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Juli 2014 | Nederland, Voorhout

Hey vrienden en familie,

Leuk dat jullie mijn reisverslag lezen!

Vandaag heb ik de laatste voorbereidingen getroffen voor mijn reis. Ik vertrek morgen om 11.30 van Schiphol. Daar vlieg ik met KLM naar Abu Dhabi, vanwaar ik overstap op een volgend vliegtuig naar Melbourne, Australië. Ik kom daar dan als alles goed loopt aan op woensdag 9 juli 17.00 lokale tijd. Het tijdsverschil daar is t.o.v. hier +8 uur. Ze zijn daar dus 8 uur verder (straks vanaf oktober wordt dat met de zomertijd daar, en de wintertijd hier, een tijdverschil van +10 uur). In ieder geval, ik kom daar 17.00 plaatselijke tijd aan, wat hier dan dus 9.00 uur 's ochtends is.

Ik ga een half jaar tijd voor mijn Minor 4 vakken volgen aan de University of Melbourne. Een minor houdt in dat je het eerste half jaar van je derde studiejaar je vakken zelf mag kiezen: dit mogen verbredende vakken zijn, of verdiepende vakken, gewoon in Delft of in het buitenland.

Ik ga dus 4 vakken volgen in Melbourne:
COMP10002 Foundations of Algorithms
COMP20003 Algorithms and Data Structures
CVEN30010 Systems Modelling and Design
INFO20003 Database Systems

Dit zijn Informatica vakken (met wat wiskunde), die ik volg om te leren hoe je berekeningen en dergelijke via de computer kan uitvoeren. Deze vakken volg ik van 28 juli t/m 7 december. Daarna heb ik nog een maand de tijd om Australië te verkennen!

Ik vlieg alleen, maar een vriend van me uit Delft vliegt een dag later naar Melbourne. Hem zal ik dus ook nog wel tegenkomen daar.

Ik slaap de eerste paar nachten in een hostel, en ga dan van daaruit op zoek naar een kamer. Op 14 juli begint de Melbourne Welcome Week, waarin ik alvast andere internationale studenten leer kennen. Dit duurt tot vrijdag 18 juli. De week daarna heb ik verschillende praktische zaken te regelen op de Universiteit, zoals inschrijven voor de vakken etc. En 28 juli begint dan mijn studie echt!

De kans is dus aanwezig dat jullie de komende twee tot drie weken in eerste instantie weinig van mij horen. Ik ga eerst op zoek naar een kamer, en dan heb ik meteen de Welcome Week. Als ik alles daar een beetje op de rit heb, post ik tzt wel weer een reisverslag richting het einde van juli.
Ik wil de komende tijd in ieder geval 1 keer per maand een reisverslag uploaden. Kijken hoe lang ik dat vol houd (;. En verder zullen kleine updates te vinden zijn op Facebook!

See ya later!

  • 08 Juli 2014 - 07:42

    Marijke Van Der Hulst:

    Leuk! Heel veel plezier en ik ga je updates zeker volgen :)

  • 08 Juli 2014 - 09:00

    Martin Nijgh:

    Hey Paul! Gaaf dat je je minor in het buitenland gaat doen - al helemaal zo ver weg! Veel plezier daar, en ik ben benieuwd naar je ervaringen als je weer terug bent.

  • 08 Juli 2014 - 10:13

    Lars:

    Heey Paul!

    Veel plezier en succes daar in Australië!
    Ik ben benieuwd naar al je volgende verhalen!


  • 08 Juli 2014 - 12:49

    Rianne:

    Goede reis!!!

  • 08 Juli 2014 - 16:21

    Merel:

    Leuk Paul!! Melbourne is een prachtige stad! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 6888

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 06 Januari 2015

Minor Melbourne

Landen bezocht: