Inburgeren! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Koot - WaarBenJij.nu Inburgeren! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Koot - WaarBenJij.nu

Inburgeren!

Door: Paul Koot

Blijf op de hoogte en volg Paul

31 Augustus 2014 | Australië, Melbourne

Hey allemaal!
Mijn laatste reisverslag is alweer een maand geleden, dus hoog tijd voor de volgende!
Terwijl in Nederland alles weer langzaam op gang komt na de vakantie, begin ik morgen intussen al aan week 6 van de 12 lesweken hier, al bijna op de helft dus! Afgelopen vrijdag had ik mijn eerste mid-semester tentamen van 40 minuten, ging prima! Ik begin me al aardig ingeburgerd te voelen, al moet ik zeggen dat ik nog maar weinig Aussies gesproken heb. Door alle activiteiten in de eerste weken kennen de meeste internationale studenten een hoop andere internationale studenten, maar geen Australiërs! Van de 46.000 studenten aan de Universiteit van Melbourne, is meer dan een kwart (12.000) ook een internationale student, dus op zich is dat ook niet heel gek (;. Het begint hier, aan het einde van de (volgens de kalender nog steeds) winter, al weer korte broeken en t-shirts weer te worden, met overdag temperaturen van 20 graden! Toch slaat het weer hier nog wel eens om, en sta je het ene moment onder een kraakheldere hemel, het volgende uur sta je met je paraplu in de regen!
Uiteindelijk heb ik in de eerste lesweek nog één vak geswitcht, omdat dit vak toch te moeilijk bleek zonder enige voorkennis. Ik kon vlekkeloos instromen in het andere vak, dat nog niet begonnen was, dus dat was verder geen probleem!
Het surfkamp van MUSEX was heel vet! (Ondanks dat we maar 1,5 uur gesurft hebben ;P.) We zijn naar Queenscliff geweest, aan de andere kant van de baai waar Melbourne ook aan ligt! Het was een weekend waarin aanzienlijke hoeveelheden alcohol werden genuttigd, vrienden werden gemaakt en waarin je ontnuchterde in de zee om 9.00 ´s ochtends om te gaan surfen na een lange nacht. Kortom: geslaagd weekend!
In de weken die daarop volgden zijn er nog verscheidene feestjes en activiteiten geweest: een Yarra river boat party, wat footy wedstrijden, een pub crawl en een goed aantal verjaardagsfeestjes van andere internationale studenten. Er waren weken waarin er elke avond wel een feest was!
Ook BBQ is goed vertegenwoordigd in Australië. Veel studenten clubs geven free BBQ´s in de middagen van 12 tot 14.00. Een van de weinige voordelen van het feit dat ik altijd 's ochtends college heb, dan een paar uur niets en vervolgens laat in de middag weer. Vorige week is het me voor het eerst gelukt om elke dag gratis lunch te regelen! Ondanks het feit dat steeds meer internationale studenten beginnen te klagen dat ze de standaard worsten (die op elke BBQ hetzelfde zijn, en wat ook het enige vlees is omdat de BBQ anders onbetaalbaar wordt) zat worden, is Nederland altijd goed vertegenwoordigd op alles wat geassocieerd kan worden met 'Gratis'.
De plannen voor mijn 'Spring Break' (Lente vakantie) zijn ook al gemaakt; samen met een Braziliaanse jongen, waarmee ik twee dezelfde vakken heb, een Duits meisje, een Deens meisje en een andere Nederlandse jongen gaan we van vrijdag 26 september t/m zaterdag 4 oktober reizen van Alice Springs naar Darwin. We gaan daar vooral georganiseerde tours doen, omdat de plekken te gevaarlijk zijn om alleen te gaan wandelen (tenminste, als je de echt mooie plekken wilt zien).
De komende weken heb ik nog twee mid-semester toetsen, en er komen wat projecten aan. Het wordt nu dus allemaal iets drukker en er moet echt gestudeerd gaan worden. Maar gelukkig is er nog steeds genoeg tijd voor andere dingen! Ik ben hier uiteindelijk toch ook gaan zwemmen! De georganiseerde trainingen van de zwemclub, 3 keer in de week, komen precies goed uit met mijn rooster, dus ik kan vaak zwemmen 's ochtends voordat mijn lectures beginnen, wat ideaal is! Dan kom ik tenminste op tijd m'n bed uit (;. Verder ben ik vandaag nog even met Kai, één van mijn huisgenoten, naar een Vietnamese suburb in Melbourne geweest: Footscray. Een leuk plaatsje, met wat mooie plekken, die Kai precies wist te vinden omdat hij daar een tijd heeft gewoond voordat hij naar North Melbourne verhuisde! Het was prima weer, dus we zijn samen op de fiets gestapt en hebben een mooi rondje gefietst.
Het gaat hier dus helemaal lekker! De komende tijd gaat er wat meer gestudeerd worden, maar ik verwacht mijn volgende verslag over een maandje te posten, na mijn vakantie!
Groetjes,
Paul

  • 06 September 2014 - 00:00

    Marieke:

    Klinkt al helemaal als een echte Exchange, heel goed:) Geniet ervan!

  • 07 September 2014 - 15:15

    Corine Koot:

    Hoi Paul,

    Het klinkt of je hartstikke veel plezier hebt. En wat heb jij toch veel energie! Zwemmen, studeren, feestjes, het lukt je allemaal. Maar je hebt helemaal gelijk hoor, je bent er nu en je wil zoveel mogelijk zien en doen. Het lijkt nog maar zo kort: dat je alweer op de helft bent met leren! Paul heel veel plezier daar, zoveel mogelijk zien en een leuk netwerk opbouwen hoor. Daar heb je straks veel plezier van.

    Liefs ome Sjaak, tante corine en Kids
    Xxxx

  • 07 September 2014 - 22:22

    Fred Koot:

    Mooie verslagen, veel ervaringen, groot plezier en ook studeren.
    Gr
    Ome Fred

  • 12 September 2014 - 09:53

    Christa:

    Ha Paul,

    Klinkt allemaal erg gezellig daar aan de andere kant van de wereld. Geniet er maar met volle teugen van, want zoiets doe je niet ieder jaar.

    Wij willen je bedanken voor de leuke kaarten de we afgelopen week ontvingen via de post. Je hebt bij Iris helemaal in de roos geschoten met de kangoeroes!

    Heel veel plezier nog en studeer ze. We blijven je volgen via deze site.

    Groetjes, Alwin, Christa, Iris & Jelle







  • 13 September 2014 - 16:54

    Hennie:

    Hallo Paul,

    Indrukwekkend wat jij allemaal onderneemt!
    We zijn hier in Leiden wel een beetje, in positieve zin, jaloers op je hoor.
    Nog een hele mooie tijd daar met veel nieuwe ervaringen!

    groetjes van de Stavleutjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 6883

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 06 Januari 2015

Minor Melbourne

Landen bezocht: