Roadtrip! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Koot - WaarBenJij.nu Roadtrip! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Koot - WaarBenJij.nu

Roadtrip!

Door: Paul Koot

Blijf op de hoogte en volg Paul

20 November 2014 | Australië, Melbourne

Hey allemaal!
Afgelopen weken heb ik al mijn assignments afgerond, en mijn laatste tentamens zijn nu ook voorbij! Ik ben ook druk bezig geweest met het regelen van een nieuwe inwoner van mijn kamer, want ik had een contract tot 5 januari (de dag dat ik terugvlieg), maar omdat ik vanaf morgen 6 weken aan het reizen ben, zal ik daar niet meer slapen. Gelukkig heb ik iemand gevonden! Ik moest wel al wat eerder mijn kamer uit, maar ik kon in de kamer van een vriend slapen voor een week (hij is zelf op vakantie). Gelukkig kan ik ook één koffer achterlaten in de kamer van een vriend in mijn oude huis, met spullen die ik niet nodig heb voor het reizen. Die kan ik dan weer ophalen de dag voordat ik naar huis vlieg. (Heel geregel als je zelf geen kamer meer hebt ;P ).
De afgelopen week heb ik afscheid genomen van iedereen hier in Melbourne. Gisteren heb ik met 10 vrienden die ook nog in Melbourne waren een BBQ gedaan. Verder heb ik deze week veel ander regelwerk gedaan, en een beetje uitgerust naar alle tentamenstress (: .
Morgenochtend komt mijn eerste vriend aan op het vliegveld, John, en gaat de roadtrip beginnen! John is een van de vrienden waarmee ik ook van Zwitserland naar Nederland ben gefietst. Als hij aangekomen is, halen we de camper op, en rijden we naar het begin van de Great Ocean Road.
Vervolgens zullen we ongeveer de volgende dingen doen in de eerste drie weken:
- Great Ocean Road: een weg langs de kust met mooie uitzichten en een mooie natuur.
- Melbourne
- Wilson’s Promontory: een Nationaal park
- Australian Alps: gebergte vlakbij Melbourne. Hier gaan we waarschijnlijk wat wandelingen maken
- Ninety Mile Beach: een 90 mijl lang strand gok ik zo ;P
- Sydney: Opera House
- Brisbane
Dan, als we drie weken onderweg zijn, komen twee andere vrienden, Nico en Martijn (Nico was ook mee op de fietstour) aan in Brisbane. Daar ruilen we de camper in voor een grotere camper, en rijden we in één keer een groot stuk naar het noorden, naar Magnetic Islands. Dit zal ons noordelijkste punt zijn. Dan rijden we terug naar het zuiden, omdat we maar één week met zijn vieren zijn. John vertrekt namelijk een week nadat Nico en Martijn zijn aangekomen, ook vanuit Brisbane. Voordat we weer in Brisbane zijn, gaan we nog duiken bij Whitsunday Islands. Dan gaat John terug, en willen wij in de twee weken daarna nog het volgende doen (afhankelijk van tijd en financiële middelen):
- Fraser Island: het grootste zandeiland op de wereld.
- Gold Coast: toeristische stranden
- Byron Bay: een paradijs voor surfers.
- Blue Mountains: een ander gebergte, vlakbij Sydney.
- Sydney voor Nieuwjaarsavond
- En dan weer terug naar Melbourne.
Martijn en Nico vliegen dan terug ’s avonds 4 januari, en ik vlieg terug de volgende dag, in de middag, op 5 januari. Op 6 januari ’s ochtends vroeg zal ik dan aankomen op Schiphol!
Ik neem mijn laptop niet mee op reis, dus foto’s van onderweg komen als ik terug ben!
Tot ziens in Nederland allemaal!
Groetjes,
Paul

• 20 November 2014 - 22:16

Rianne:

Veel plezier! Geniet ervan :)

• 21 November 2014 - 19:31

Hennie:

Hoi Paul,
    Volgens ons heb je het meer dan verdiend, dat wordt zes weken genieten!!
    We zien t.z.t. graag de foto's. We wensen je een hele mooie tijd de komende periode